Rondreis begonnen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu Rondreis begonnen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu

Rondreis begonnen

Blijf op de hoogte en volg Ralph

17 April 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hier weer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland, waarschijnlijk zal dit ook het laatste reisverslag zijn.

Op vrijdag 10 april was onze laatste stage dag. Donderdag had het personeel nog een afscheid feestje georganiseerd voor ons dus het viel niet mee om vrijdag te werken... Zaterdagochtend om 11 uur vertrok onze bus richting Wellington, na lichte vertraging kwamen we hier om 21.00 uur aan. Zondag ochtend vroeg opgestaan om met de Ferry na het Zuid eiland te vertrekken. De overtocht duurde ruim 3 uur, zondag verder niet veel bijzonders gedaan. Maandagochtend konden we om 11 uur de huurauto ophalen, de rondreis kan eindelijk beginnen!

Maandag vanuit Pictorn vertrokken richting Nelson. Wel even andere koek dan het Noord eiland. De bergen zijn hoger en de wegen slingeren door de bergen heen. Onderweg nog een paar keer gestopt om wat foto's te schieten. Eenmaal in Nelson hebben we nog een berg opgelopen, ook wel het centre of New Zealand genoemd. Een mooi uitzicht over Nelson met de zee op de achtergrond. Daarna gegeten in het backpackers verblijf en gaan slapen. Dinsdag om 9 uur vertrokken richting Motueka, onze volgende bestemming. Hier ligt het Abel Tasman National park. Een mooie omgeving! De afgelopen dagen hebben we vooral veel gewandeld en diverse watervallen bekeken. De zee is een stuk actiever dan in het Noorden en de temperaturen een stuk lager. Het weer verschilt op moment van mooie zonnige dagen tot regen en bewolkt. Vandaag stond een glacier tour op het programma maar helaas ging deze niet door wegens het slechte weer, het was te gevaarlijk om met de helikopter te vliegen. We hebben hem verzet naar morgen en hopelijk gaat die dan wel door ! De voorspellingen voor het weer zijn goed, dus hopelijk.... De glacier heet trouwens Franz Josef Glacier.

Zo een korte update van me reis. Ik zal geen foto's meer posten omdat de wifi vaak te zwak is om veel foto's te plaatsen. De tijd gaat snel en over 9 dagen ben ik alweer thuis... Tot snel!

• 17 April 2015 - 08:31

Rita:

In het geheel een mooi verslag Ralph, leuk om te lezen .
    Genieten nog maar.
    We horen thuis de rest van jouw belevenissen wel, doeiiiiiiiii.

• 17 April 2015 - 09:01

Corrie:

weer ee n mooi verslag geniet nog maar het is zo voorbij de Groetjes uit Dieren

• 17 April 2015 - 17:40

Riet En Frits :

Ralph,we hebben wel van jou verslagen genoten.dit is een reis,om nooit te vergeten.we wensen jou,een goede terug reis.en ...Riet vond het leuk om jou gesproken via Skype gesproken te hebben.gr.van ons

• 21 April 2015 - 11:22

Rien En Beppie:

Ralph we wensen je nog heel veel nieuwe ervaringen in deze nieuwe en andere omgeving als waar je eerst was! En misschien is het dan ook wel weer tijd om terug te keren naar ons kleine maar o zo mooie kikkerlandje, toch? Niet een "íetsje pietsje" heimwee....?
    Veel liefs van ons uit Druten, en een hele goede reis terug, doedoei