Eerste 9 dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu Eerste 9 dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu

Eerste 9 dagen Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Ralph

11 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo familie en vrienden,

Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn activiteiten in Nieuw Zeeland. Zo kunnen jullie volgen waar ik verblijf op welk moment. Op dinsdag 3 maart arriveerde we dan eindelijk in Nieuw Zeeland, naar een vliegreis van 28 uur. Voorafgaand keek ik er tegen op, uiteindelijk viel het reuze mee! Emirates is zeker een aanrader wat vliegen betreft. Doordat ik films kon kijken schoot de reis aardig op. De eerste vlucht was van Amsterdam naar Dubai (6,5 uur), vervolgens van Dubai naar Sydney (18,45 uur) en het laatste stukje van Sydney naar Auckland (2,5 uur).

De eerste nacht verbleven we in Auckland, in het Kiwi motel. Woensdag nog ruim 3 uur met de bus richting het stage adres in Lichfield. We werden vriendleijk ontvangen door de manager, vervolgens een korte rondleiding gehad en richten het hotel in Putaruru gegaan. Dit was niet veel maar we konden ons redden tot zondag. Maandag ochtend richten de tweede locatie vertrokken in Kawerau waar we de rest van de stage zullen meehelpen. Hier zijn 2 bedrijven dicht bij elkaar gevestigd.

Opvallend is dat de mensen hier allemaal erg vriendelijk en open zijn. Ze tonen interesse in Nederland en willen vergelijkingen maken.

Het eerste weekend
Zaterdag hebben we een wandeling gemaakt in Roturoa (The Redwoods). Het was een wandeling van 3 uur (11.5 km) door de bergen. De paden door de bergen waren erg steil en vermoeiend! Om 15.00 waren we terug in het hotel en hebben we niks meer gedaan. Zondag zijn we om 9.30 uur richten The Blue Spring in Putaruru gegaan. Dit is een rivier waar ze het lojale drinkwater oppompen. Een uurtje later zijn we vertrokken richting Roturoa om een vulkaan wandeling te maken (3 km). Om 13.00 hadden we de route gelopen en zijn we richting een waterval gegaan. Erg mooi om te zien, zoveel verschillende natuur soorten in één gebied.

Tot het volgende verslag !

• 11 Maart 2015 - 21:58

De Ouwe:

Ralph

Mooi en duidelijk verslag. Kun je er nog wat foto's aan toevoegen?
    Houdt de pagina een beetje actueel.

Groeten

• 12 Maart 2015 - 08:22

Rita Wassink:

Erg leuk Ralph om je zo te volgen en lezen wat je daar allemaal meemaakt, ge iet ervan.
    Groetjes uit Spankeren.

• 12 Maart 2015 - 13:44

Brenda Meijer :

Top, kunnen we lekker lezen wat je allemaal mee maakt.
    Groetjes uit Rheden!

• 12 Maart 2015 - 18:42

Ramona:

Leuk Ralph! Heel veel plezier!

• 12 Maart 2015 - 19:27

Corrie Cornelissen:

heel mooi Ralph blijven we mooi op de hoogte groetjes uitDieren

• 12 Maart 2015 - 20:43

Riet En Frits:

Ralph,heel mooi het verslag van jou.de foto's zijn ook mooi.nog heel veel plezier.en tot het volgend verslag.gr. van ons

• 13 Maart 2015 - 11:05

Rien En Beppie Druten:

Hoi Ralph, wat geweldig zo`n verslag en door ons allemaal te lezen, zou daar bij jou willen zijn!
    zo'n geweldig land! Geniet jongen! Kom je wel terug? Haha, Groetjes Rien en Beppie

• 14 Maart 2015 - 16:48

Rowena:

Wauw Ralph ziet er goed uit! En leuk om je verhaal te lezen! kijk uit naar het volgende verslag xx