Eerste 4 weken - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu Eerste 4 weken - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Ralph Pasman - WaarBenJij.nu

Eerste 4 weken

Blijf op de hoogte en volg Ralph

30 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo volgers,

Hier weer een verslag vanuit Nieuw Zeeland, locatie dit weekend Tauranga en Waitomo. Tauranga was ik vorig weekend al geweest, maar omdat de boottocht naar de dolfijnen niet door ging moesten we dit weekend terug keren. Vrijdag rond 16.00 uur waren we in Tauranga. We overnachten in de Pasific Coast Backpackers. We werden vriendelijk ontvangen en na een rondleiding hebben we de spullen op de kamer gezet. Een groot backpackers verblijf waar wel 100 gasten verbleven! We moesten nog eten en gingen op zoek na een restaurantje in het centrum van Tauranga. We kwamen terecht in een redelijk luxe restaurant, ik besloot voor de zalm te gaan en dat smaakte prima! Na het eten terug naar het backpackers verblijf en vroeg naar bed omdat we zaterdagochtend al om 7.30 uur bij de boot moesten verzamelen. Rond half 12 werd ik wakker en hoorde een hoop lawaai buiten, fijn dronken jongeren die (waarschijnlijk) eieren aan het gooien waren. Wat een lawaai en na een half uur gingen ze gelukkig weer verder.... Afijn het duurde even voordat ik weer in slaap kwam omdat het verblijf direct aan de grote weg zat en veel auto's passeerde.

Zaterdagochtend op tijd vertrokken met de boot om dolfijnen te spotten. Als het allemaal goed ging konden we ook nog zwemmen met de dolfijnen. Na een tocht van ruim 4 uur en de nodige zee zieke mensen hadden we de dolfijnen gevonden. Het was slechts een kleine groep waardoor het zwemmen lastig werd. Toch mochten we het water in en naast de boot hangen. Met een snorkel kon je onderwater kijken (het enige wat je zag was een mooie blauwe zee!) Helaas! Maargoed we hebben ze wel gezien, wat een mooie beesten! Bij de lunchplek zagen we ook nog zeehonden en we mochten hier even zwemmen. De bbq ging aan en de vers gevangen tonijn vissen gingen erop. Wat smaakte dat goed zeg! Op de terug weg nog een haai gezien, en om 16.00 uur zat de tour erop. We moesten nog 2 uurtjes rijden naar ons volgende verblijf in Waitomo, waar we zondag de Glowworm caves gingen bewonderen.

Het backpackers adres lag afgelegen in de bergen, een prachtig uitzicht om wakker te worden ;). We hadden een combo van 3 tochten gekocht. Om 9.30 hadden we onze eerste tour door de grotten. Dit was een tour van 45 minuten, we waren slechts met 4 personen dus we hadden mooi de tijd om de gids vragen te stellen en lekker rustig te beginnen. Na de tocht deden we de tweede tocht, De Glowwormen. Dit zijn lichtgevende wormen die in de grotten leven. Wat een geweldig mooi gezicht, heel apart! Na deze tour hadden we ruim de tijd om te lunchen en ons klaar te maken voor de laatste, en tevens de langste tocht , van 2 uur. Ook weer heel fascinerend om te zien. De vorming van 1 cm2 duurt 100 jaar ! Deze grotten hebben een historie van duizenden jaren!

Na een super leuk en verschillend weekend moest ik nog 3 uur terug rijden naar Whakatane waar we verblijven om vervolgens maandag weer om 7.00 uur naar stage te gaan. We zitten precies op de helft van onze reis, nog 2 weken stage en dan begint de rondreis van ruim 2 weken op het zuid eiland!

Tot het volgende verslag !
Ralph

• 30 Maart 2015 - 11:43

Rita:

Hallo Ralph, weer een leuk verslag gemaakt , geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis.
    Groetjes uit het mooie dorp SPANKEREN.

• 30 Maart 2015 - 17:27

Corrie Je Tante:

hoi hoi neef was weer een mooi verslag genieten het is zo voor bij Gr tot het volgende verslag

• 30 Maart 2015 - 18:26

Rien En Beppie:

Geweldig Ralph, dolfijnen zo in het "wild" zien is mooi en was die haai aaibaar? haha, tja als je kunt zonnen in dat "gat" moet je ook wel durven zwemmen met een haai...., nee hoor alle gekheid op een stokje, (we zijn gewoon een beetje jaloers) wat een mooie dingen maak je mee en wat een mooi land hè, zo te horen ben jij niet zeeziek geweest dus dat gaat goed met jou. We kijken weer uit naar je volgend verslag veel liefs uit Druten en tot ziens doedoei

• 02 April 2015 - 05:36

Ralph Pasman:

Dankje allemaal! Het is leuk om te zien dat jullie me volgen. Ik lees alle reacties altijd wel, maar tijd om te reageren heb ik niet altijd excuus. Tot het volgende verslag!

• 06 April 2015 - 12:14

Riet En Frits:

Ralph,dit is weer genieten,van al die mooie foto's van jou.we hopen dat je het naar je zin heb.gr.van ons